İçereği Atla

İade ve Değişim Koşulları

Kullanmakta olduğunuz web sitesi üzerinden elektronik ortamda sipariş verdiğiniz takdirde, size sunulan ön bilgilendirme formunu ve mesafeli satış sözleşmesini kabul etmiş sayılırsınız.

Genel Koşullar

  • Alıcılar, satın aldıkları ürünün satış ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri ile yürürlükteki diğer yasalara tabidir.
  • Ürün sevkiyat masrafı olan kargo ücretleri alıcılar tarafından ödenecektir.
  • Satın alınan her bir ürün, 30 günlük yasal süreyi aşmamak kaydı ile alıcının gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir. Bu süre içinde ürün teslim edilmez ise, Alıcılar sözleşmeyi sona erdirebilir.
  • Satın alınan ürün, eksiksiz ve siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgesi, kullanım kılavuzu gibi belgelerle teslim edilmek zorundadır.
  • Satın alınan ürünün satılmasının imkansızlaşması durumunda, satıcı bu durumu öğrendiğinden itibaren 3 gün içinde yazılı olarak alıcıya bu durumu bildirmek zorundadır. 14 gün içinde de toplam bedel Alıcı’ya iade edilmek zorundadır.

Ödeme ve Teslimata İlişkin Durumlar

  • Ürün Bedeli Ödenmezse: Alıcı, satın aldığı ürün bedelini ödemez veya banka kayıtlarında iptal ederse, Satıcının ürünü teslim yükümlülüğü sona erer.
  • Kredi Kartının Yetkisiz Kullanımı: Ürün teslim edildikten sonra, alıcının ödeme yaptığı kredi kartının yetkisiz kişiler tarafından haksız olarak kullanıldığı tespit edilirse ve satılan ürün bedeli ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından Satıcı'ya ödenmez ise, Alıcı, sözleşme konusu ürünü 3 gün içerisinde nakliye gideri SATICI’ya ait olacak şekilde SATICI’ya iade etmek zorundadır.
  • Öngörülemeyen Sebeplerle Gecikme: Satıcı’nın öngöremeyeceği mücbir sebepler oluşursa ve ürün süresinde teslim edilemez ise, durum Alıcı’ya bildirilir. Alıcı, siparişin iptalini, ürünün benzeri ile değiştirilmesini veya engel ortadan kalkana dek teslimatın ertelenmesini talep edebilir. Alıcı siparişi iptal ederse, ödemenin türüne göre iade süreci şu şekilde işler:
    • Nakit Ödeme: İptalden itibaren 14 gün içinde ücret nakden ödenir.
    • Kredi Kartı ile Ödeme: İptalden itibaren 14 gün içinde ürün bedeli bankaya iade edilir, ancak bankanın bu tutarı alıcının hesabına aktarması 2-3 hafta sürebilir.

Alıcının Yükümlülükleri

Alıcı, sözleşme konusu mal/hizmeti teslim almadan önce muayene etmelidir. Ezik, kırık, ambalajı yırtılmış gibi hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo şirketinden teslim almamalıdır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Cayma hakkı kullanılacaksa mal/hizmet kullanılmamalı ve ürünle birlikte fatura da iade edilmelidir.


Cayma Hakkı

ALICI; satın aldığı ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde, hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir.

Cayma Hakkının Kullanımı ve Süresi

  • Cayma hakkı süresi, hizmet satışlarında sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar. Tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan sözleşmelerde cayma hakkı kullanılamaz.
  • Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar SATICI’ya aittir.
  • Hakkın kullanılması için 14 günlük süre içinde SATICI'ya iadeli taahhütlü posta, faks veya e-posta ile yazılı bildirimde bulunulması ve ürünün "Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler" kapsamında olmaması şarttır.

İade Koşulları

  1. Gerekli Belgeler: 3. kişiye veya ALICI’ya teslim edilen ürünün faturası iade edilmelidir. (Fatura kurumsal ise, kurumun düzenlediği iade faturası ile gönderilmelidir).
  2. Ürün Durumu: İade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.
  3. İade Süreci: SATICI, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en geç 10 gün içinde toplam bedeli iade etmek ve 20 gün içinde malı geri almakla yükümlüdür.
  4. Kusur Durumu: ALICI’nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa ALICI, kusuru oranında SATICI’nın zararlarını tazmin eder.
  5. Kampanya İptali: Cayma hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.

Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler

Aşağıdaki ürünlerde cayma hakkı kullanılamaz:

  • Alıcının isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünler.
  • İç giyim alt parçaları, mayo altları, makyaj malzemeleri, tek kullanımlık ve çabuk bozulabilen ürünler.
  • Ambalajı açıldığında sağlık ve hijyen açısından iadesi uygun olmayan ürünler.
  • Teslim edildikten sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılamayan ürünler.
  • Gazete ve dergi gibi süreli yayınlar (abonelik sözleşmesi haricindekiler).
  • Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya anında teslim edilen gayrimaddi mallar.
  • Ambalajı ALICI tarafından açılmış olan ses/görüntü kayıtları, kitap, dijital içerik, yazılım, veri depolama cihazları ve bilgisayar sarf malzemeleri.
  • Kozmetik, kişisel bakım ürünleri, iç giyim, mayo, bikini, kitap, kopyalanabilir yazılım ve programlar, DVD, VCD, CD, kasetler ve kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş vb.) ancak ambalajları açılmamış, denenmemiş, bozulmamış ve kullanılmamış ise iade edilebilir.